klok En Peel Museum Asten

Gesloten (do 09.30 - 17.00)

Toon openingstijden

musea - klok En Peel Museum Asten - kaartoverzicht

klok En Peel Museum Asten

Het museum heeft de grootste collectie luidklokken en beiaarden (klokkenspellen) ter wereld. In een tijdlijn volgt u alle thema’s die met de klok te maken hebben. Vanaf de oorsprong en het luiden van de klok tot en met het klokkengieten, klinken als een klok, uurwerken en beiaarden. In de fraaie grote zaal zijn de ‘Klokken van de wereld’ geëxposeerd met schitterende exemplaren uit alle werelddelen.

De tweede collectie van het museum omvat de complete natuur- en cultuurhistorie van De Peel, het gebied op de grens van Brabant en Limburg. Het begint met de ‘onzichtbare natuur’, waaronder een ondergrondse vossenburcht. Daarna volgt ook deze collectie een tijdlijn. In ‘De Peel aan zee’ zijn fossielen en een levensgroot mammoetskelet te zien. De expositie ‘Van Peelmoeras tot nationaal park’ toont de rijke flora en fauna van het gebied. In ‘De bewoonde Peel’ staan de cultuur en de mens centraal, waaronder de in De Peel gevonden Gouden Helm.

In de fraai aangelegde tuinen aan de achterzijde van het museum komen de twee museumcollecties bij elkaar ‘van kruidentuin tot klankentuin’. Daar staat ook de grote glazen Oranjerie waar workshops, educatieve projecten, evenementen en zomeravondconcerten worden georganiseerd.

Gesloten
Opent morgen om 9.30
maandag13.00 - 17.00
dinsdag9.30 - 17.00
woensdag9.30 - 17.00
donderdag9.30 - 17.00
vrijdag9.30 - 17.00
zaterdag13.00 - 17.00
zondag13.00 - 17.00

Recensies

Schrijf als eerste een recensie!

Community

Geplaatste berichten zijn voor iedereen leesbaar

Profielafbeelding gast
Gast

Er zijn nog geen berichten geplaatst op deze pagina.

Beheerder

Deze pagina is niet geclaimd

De museum-in.nl community helpt deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Ook bijdragen? Gebruik de knop per gewenst blok.

Adres- en contactgegevens

Ostaderstraat 23