Aamu Museum voor Hedendaagse Aboriginal Kunst

Gesloten (vr 10.00 - 17.00)

Toon openingstijden

musea - Aamu Museum voor Hedendaagse Aboriginal Kunst - kaartoverzicht

Welkom bij het AAMU

Museum voor hedendaagse Aboriginal kunst
Dé plek in Europa om de hedendaagse Aboriginal beeldende kunst uit Australië te ervaren, is het AAMU in Utrecht. Net als de kunst zelf is ook het museum voortdurend in beweging. Jaarlijks zijn er twee nieuwe tentoonstellingen die het hele gebouw beslaan en waarin u kennis kunt maken met de veelzijdigheid en de kracht van Aboriginal kunst. Elke tentoonstelling heeft een andere invalshoek en belicht verschillende kunstenaars of thema's. De kunstwerken die te zien zijn, variëren van grootse schilderijen op doek en boombastschilderijen tot uitdagende installaties en multimediaal werk van een jongere generatie kunstenaars van Aboriginal komaf. Bij het samenstellen van de tentoonstellingen maakt het museum gebruik van een groeiend netwerk van kunstenaars, conservatoren, musea, galeries en particuliere verzamelaars in Nederland, Europa en Australië. Het AAMU wordt door Australië erkend als een belangrijk platform voor Australisch cultureel erfgoed in Europa.
Het AAMU wil in Nederland en Europa een platform zijn voor de Aboriginal beeldende kunst en voor ontwikkelingen in deze kunstvorm. Daarin wordt nadrukkelijk de verbinding gezocht met andere hedendaagse kunst.
De ambitie van het museum gaat verder dan alleen het laten zien van Aboriginal kunst. Het museum geeft informatie en educatie over de kwaliteit en de grote diversiteit van deze kunststroming. Bezoekers krijgen inzicht in de overeenkomsten en verschillen tussen Aboriginal beeldende kunst en westerse beeldende kunst. Op basis daarvan kan iedere bezoeker zijn eigen standpunt kiezen omtrent Aboriginal beeldende kunst.

Gesloten
Opent vandaag om 10.00
maandagGesloten
dinsdag10.00 - 17.00
woensdag10.00 - 17.00
donderdag10.00 - 17.00
vrijdag10.00 - 17.00
zaterdag11.00 - 17.00
zondag11.00 - 17.00

Recensies

Schrijf als eerste een recensie!

Community

Geplaatste berichten zijn voor iedereen leesbaar

Profielafbeelding gast
Gast
kan men met een rolstoel naar binnen en is er ook een lift aanwezig ?
Beantwoorden  •

Beheerder

Deze pagina is niet geclaimd

De museum-in.nl community helpt deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Ook bijdragen? Gebruik de knop per gewenst blok.

Adres- en contactgegevens

Oudegracht 176